El Comtat 2019-20-21-22-23-24

Rondalla El Comtat i Rondalla la Rebolikà de Muro en la “XXI Campanya d’Intercanvis de la F.S.M.C.V” en el poble d’Agres – 14-04-2024.

La rondalla El Comtat d’Agres i Rondalla la Rebolikà de Muro, participem en la “XXI Campanya de Concerts d’Intercanvis” de la Federació de Societats Musicals edició 2024. Per a l’ocasió hem preparat els respectius repertoris, amb música tradicional de concert a càrrec de la nostra rondalla i una segona part amb un repertori diferent, que ens oferirà rondalla La Rebolikà. Aquest esdeveniment tindrà lloc en la Casa de la Cultura d’Agres, (Plaça de l’Assut s/n) diumenge 14 d’abril de 2024 a les 18’00 h.

Rondalla El Comtat i Rondalla la Rebolikà de Muro en la “XXI Campanya d’Intercanvis de la F.S.M.C.V” en el poble de Muro – 14-04-2024.

La rondalla El Comtat d’Agres i Rondalla la Rebolikà de Muro, participem en la “XXI Campanya de Concerts d’Intercanvis” de la Federació de Societats Musicals edició 2024. Per a l’ocasió hem preparat els respectius repertoris, amb música tradicional de concert a càrrec de la nostra rondalla i una segona part amb un repertori diferent, que ens oferirà rondalla La Rebolikà. Aquest esdeveniment tindrà lloc en la La Casa de Ferro de Muro, (Camí Vell de Setla s/n) diumenge 14 d’abril de 2024 a les 12’00 h.

Rondalla El Comtat en concert a l’Orxa, “IV Mercat de Canèssia” – 01/10/2023.

El Mercat de Canèssia en L’Orxa, és un mercat de productes de temporada, ecològics i artesanals de la persona productora a la consumidora i a més ve farcit de tota mena d’actes culturals, esportius i de germanor com ara: exposicions etnològiques, dansades, cercaviles, rutes senderistes, sopars i dinars populars, tallers, presentació de llibres i concerts. Enguany 2023, serà els dies 30 de setembre i 1 d’octubre amb la seua 4 edició, en la que participem la Rondalla El Comtat, oferint als assistents un concert de música tradicional que porta com a títol: “De Nord a Sud...”, que vol ser un repàs de les nostres cançons al llarg de les comarques valencianes de Nord a Sud, serà el diumenge dia 1 d’octubre a les 18’30 h. En la Plaça de l’Església del poble de l’Orxa.

Rondalla El Comtat i Grup de Danses La Baronia, en la Setmana Cultural de Planes 2023, el 29/07/2021.
La Rondalla El Comtat, col·laborem musicalment una vegada més en el Grup de Danses La Baronia del poble de Planes, i ho fem amb l’espectacle teatralitzat de música i ball tradicional que porta per títol: “Mare…”, este acte està patrocinat per l’Ajuntament de Planes i la Diputació d’Alacant, ofert el dissabte dia 29 de juliol de 2023 a les 20’00 h. en l’Auditori Abat Juan Andrés del poble de Planes i tindrà lloc dins dels actes programats per a la setmana cultural de Planes 2023, amb la col·laboració especial del Grup de Teatre El Galliner.  No falteu que de segur ho passareu d’allò més bé!!!

Rondalla El Comtat i Grup de Danses La Baronia en la “XX Campanya d’Intercanvis de la F.S.M.C.V” en Planes – 25-06-2023.
La rondalla El Comtat d’Agres i El Grup de Danses La Baronia del poble de Planes, participem en la “XX Campanya de Concerts d’Intercanvis” de la Federació de Societats Musicals edició 2023. Per a l’ocasió hem preparat els respectius repertoris, amb música tradicional de concert a càrrec de la nostra rondalla i una segona part amb un repertori de ball tradicional amb el grup de danses de Planes. Aquest esdeveniment tindrà lloc en  l’Auditori Abate Juan Andrés de Planes del carrer Joan Lluís Vives, diumenge 25 de juny de 2023 a les 18’30 h.

Rondalla El Comtat i Grup de Danses La Baronia en la “XX Campanya d’Intercanvis de la F.S.M.C.V” en Agres – 25-06-2023.
La rondalla El Comtat d’Agres i El Grup de Danses La Baronia del poble de Planes, participem en la “XX Campanya de Concerts d’Intercanvis” de la Federació de Societats Musicals edició 2023. Per a l’ocasió hem preparat els respectius repertoris, amb música tradicional de concert a càrrec de la nostra rondalla i una segona part amb un repertori de ball tradicional amb el grup de danses de Planes. Aquest esdeveniment tindrà lloc en la Casa de la Cultura d’Agres, (Plaça de l’Assut s/n) diumenge 25 de juny de 2023 a les 13’00 h.

Rondalla El Comtat i Xirimiters del Raval a la “XIX Campanya d’Intercanvis de la F.S.M.C.V” a Ontinyent – 12-06-2022.
La rondalla El Comtat d’Agres i els xirimiters del Raval d’Ontinyent, participem en la “XIX Campanya de Concerts d’Intercanvis” de la Federació de Societats Musicals edició 2022. Per a l’ocasió hem preparat els respectius repertoris, amb música per a xirimita i tabal i una segona part amb un repertori tradicional per a rondalla, amb una col·laboració conjunta com a final de concert que creiem us agradarà a tots. Aquest esdeveniment tindrà lloc en el Centre Cultural Caixa Ontinyent del carrer Gomis, 3 d’Ontinyent el diumenge dia 12 de juny de 2022 a les 12’00 h.

Rondalla El Comtat i Xirimiters del Raval a la “XIX Campanya d’Intercanvis de la F.S.M.C.V” a Agres – 10-06-2022.

La rondalla El Comtat d’Agres i els xirimiters del Raval d’Ontinyent, participem en la “XIX Campanya de Concerts d’Intercanvis” de la Federació de Societats Musicals edició 2022. Per a l’ocasió hem preparat els respectius repertoris, amb música per a xirimita i tabal i una segona part amb un repertori tradicional per a rondalla, amb una col·laboració conjunta com a final de concert que creiem us agradarà a tots. Aquest esdeveniment tindrà lloc en la Casa de la Cultura Agres, (Plaça de l’Assut) el divendres dia 10 de juny de 2022 a les 20’30 h.

La Rondalla El Comtat Participa en el “XXVI Festival de l’Hivern Musical a València”. 12-12-2021.

El diumenge dia 12 de desembre de 2021 a les 12’00 hores en el Monestir de Sant Miquel dels Reis a València, La Rondalla El Comtat d’Agres, participem en el “XXVI Festival de l’Hivern Musical a València”. Aquest festival està organitzat per: La Federació de Folklore de la Comunitat Valenciana i té la finalitat de mostrar les  cançons i balls de Nadal dels pobles de les províncies d’Alacant, Castelló i València, és per això que participen 6 agrupacions diferents on cada u, portarà un pessiguet de les tradicions nadalenques de les seues comarques, la nostra rondalla té previst mostrar als assistents les nadales i asguinaldos del Comtat i l’Alacantí, a més comptarem amb la participació d’alguns balladors del Grup de Danses la Delicà de Gandia, que ballaran a ritme de jota algunes de les nadales que oferim en la nostra participació en el festival.

GRUPS PARTICIPANTS:
* Coral Corporació Musical Pobla de Vallbona
* Rondalla Trenca Cordes de València
* Coral A. C. El Parque de Paterna
* Rondalla Raíces de Gátova
* Grup de Danses Entitat Cultural El Piló
* Orfeó Veus juntes de Quart de Poblet
* Rondalla i Balls Tradicionals El Comtat d’Agres

La Rondalla El Comtat en concert; “De la Mariola venim…” Festa del Nou d’Octubre en Agres, el 08-10-2021.
Agres celebra la festivitat valenciana del 9 d’octubre i com cada any la Rondalla i Balls Tradicionals El Comtat, oferim un concert de música tradicional de les nostres comarques que porta com a títol: “De la Mariola venim…“. Us esperem a totes i tots, el divendres dia 8 d’octubre a les 20’00 h a la Plaça l’Església.
Esta festa que es celebrarà el 8 i 9 d’octubre, compta amb la col·laboració i participació d’altres associacions culturals d’Agres. Veniu a participar que de segur ho passareu d’allò més bé !!!.

La Rondalla El Comtat en concert al poble de Beniaia el 29-08-2021.
La Rondalla i Balls Tradicionals El Comtat, estarem al Poble de Beniaia (La Vall d’Alcalà, Marina Alta)  i oferim el concert:De poble en poble...” amb els nostres cantadors Hilari i Rebeca, fem un recull de les peces més tradicionals de les comarques centrals valencianes. El nostre concert es realitza pels actes culturals de les festes de la Immaculada 2021 de Beniaia, el diumenge dia 29 d’agost a les 13’00h a la Plaça de La Constitució, i comptem amb parelles de balladors de la comarca de La Safor que enriquiran amb els seus balls algunes de les peces del concert.

La Rondalla El Comtat i el Grup de Danses d’Ontinyent participen en: Els Actes Culturals de Festes d’Agost de Lliber 19-08-2021.

La Rondalla i Balls Tradicionals El Comtat del Poble d’Agres amb la col·laboració i els balls del Grup de Danses d’Ontinyent, participen en els Actes Culturals de Festes d’Agost a Lliber (Marina Alta), que tenen lloc la tercera setmana d’agost i  que ve farcida de diferents esdeveniments culturals i festius. La nostra participació tindrà lloc a la carpa del parc del centre mèdic de LLiber i nosaltres estarem allí el dijous dia 19 d’agost a les 20’00 h i junts representarem l’espectacle teatralitzat de música i dansa: “LA SENSERRONA …o la història d’una boda secreta.

La Rondalla i Balls Tradicionals El Comtat, participa en la “XVIII Campanya de Concerts d’Intercanvis Musicals de la F.S.M.C.V.”, al poble de Vallada el 14-08-2021.

El dissabte dia 14 d’agost de 2021 a les 21’00 h a la Plaça de La Pau del poble de Vallada, oferim un concert tradicional que porta com a títol: “De la Mariola Venim…”, amb un repàs a la nostra música de les diferents comarques valencianes i en el que col·laboraran de manera eventual alguns balladors del poble de Vallada que ballaran algunes peces del nostre concert per tal d’enriquir i donar-li més vistositat al nostre espectacle.

L’objecte d’aquesta campanya és la realització d’un programa de concerts d’intercanvi que es pot fer per parelles entre agrupacions artístiques de les federacions participants i que enguany 2021 el concert es realitza de manera individual en format concert únic a causa de la crisi sanitària que ens afecta actualment.

La Rondalla El Comtat i el Grup de Danses d’Ontinyent participen en: Els Actes Culturals d’Agost de Sagra 08-08-2021.

La Rondalla i Balls Tradicionals El Comtat del Poble d’Agres amb la col·laboració i els balls del Grup de Danses d’Ontinyent, participen en els Actes Culturals d’Agost a Sagra (Marina Alta), que tenen lloc la primera setmana d’agost i  que ve farcida de diferents esdeveniments com ara, el concert dels xirimiters, jocs infantils, teatre, musicals i diferents sopars de germanor dels festers. Tots els actes tenen lloc en la Plaça de les Fonts de Sagra i nosaltres estarem allí el diumenge dia 8 d’agost a les 19’30 h i junts representem l’espectacle teatralitzat de música i dansa: “LA SENSERRONA …o la història d’una boda secreta”.

La Rondalla El Comtat d’Agres, organitza i participa en la: “VII Edició de Taller de Danses”, el 20 de juny de 2021.

El proper diumenge dia 20 de juny, la rondalla El Comtat, organitza la setena edició dels tallers de dansa que promou la Federació de Folklore de la Comunitat Valenciana, amb el patrocini del Institut Valencià de Cultura i La Generalitat Valenciana. Este taller tindrà lloc com hem dit a Agres, a la Plaça de l’Assut i Centre Cultural i començarà a les 10’00 h on començaran arribar els participants al taller dels grups federats i finalitzarà a les 14’00 h.

L’ESPAI:
Casa de La Cultura i Plaça de l’Assut. La Casa de la Cultura té dos portes grans que donen a la plaça i l’acte el faríem entre dins i fora de la plaça depenent de la calor d’eixe dia, sempre en les portes obertes per a la bona ventilació COVID, també dir que si foren molts els assistents faríem l’activitat directament a la plaça de l’Assut.
-La Casa de la Cultura disposa de banys i lavabos a disposició de tots els assistents, a més de botellers per a mantindre la beguda freda, a banda fora en la plaça hi ha una font que ens duu aigua fresqueta i bona de la Serra Mariola per a tots.

-EL TALLER DE DANSA:
  -El taller havíem pensat oferir als assistents els dos balls del poble: Fandango Masero d’Agres i les Seguidilles d’Agres, i fer el taller al matí de 10’00h a 14’00h perquè els assistents puguen quedar-se a dinar per la zona, i després fer una mica de turisme pel poble i els seus voltants.
-La monitora de ball del taller serà Montse Francès, amb titulació de dansa clàssica i a més balladora del grup de Danses d’Agres des dels seus inicis.
-La nostra rondalla posarà la sonorització i la música en directe per al taller, seguint sempre les indicacions de Montse la mestra de ball, parant i repetint els fragments que calguen dels dos balls per a l’aprenentatge dels assistents.
-A més comptarem amb l’ajuda d’alguns membres del grup de Danses d’Agres que donaran suport i ajudaran a la nostra mestra de ball i a tots els assistents al taller.
-Resumint, la nostra idea principal és la difusió de la música i balls del nostre poble i fer que tots els assistents al taller, es troben com a casa i tornen a visitar-nos altre dia com a poble acollidor, pintoresc i turístic que som.

La Rondalla El comtat del poble d’Agres, participa al “XV Cicle de Concerts de la Primavera Musical ” al Poble Nou de Benitatxell el 30-05-2021.

La Rondalla El Comtat d’Agres i els nostres cantadors: Rebeca, Gerard i Hilari participen en La “Primavera Musical del Poble Nou de Benitatxell”, dins de la programació del XV cicle de concerts.
Del 16 de maig al 20 de juny es celebra al Poble Nou de Benitatxell el XV cicle de concerts ‘Primavera musical’ que proposa cinc concerts que tindran lloc en l’Església Parroquial i la  Plaça de les Pesqueres. El programa de l’edició d’enguany és variat, es podrà gaudir d’actuacions d’òpera i sarsuela, també de música tradicional clàssica, interpretada per destacades formacions comarcals i valencianes.
La Rondalla El Comtat oferirà al públic assistent un concert amb el títol: “De La Mariola Venim…” que fa un recorregut pels cants i balls tradicionals de les comarques del voltant d’aquesta serra valenciana de l’interior. Este concert tindrà lloc el diumenge dia 30 de maig a les 18’00 h. en la Plaça de les Pesqueres del Poble Nou de Benitatxell.

La Rondalla i Balls Tradicionals El Comtat d’Agres, al “II Encontre d’Orquestres de Pols i Plectre i Rondalles” F.F.C.V. (18-10-2020).

La Rondalla i Balls Tradicionals El Comtat, participa en el “II Encontre d’Orquestres de Pols i Plectre i Rondalles“, el diumenge dia 18 d’octubre de 2020 a les 11’00 h. a l’Església de Sant Miquel dels Reis de València, organitzat per la Federació Valenciana de Folklore, amb el patrocini de l’Institut Valencià de Cultura.
Participa: Rondalla Trenca Cordes de València, O.P.P Grupetto d’Ontinyent, Rondalla Coral Monte de la Sal de Pinos i la nostra Rondalla i Balls Tradicionals El Comtat.
L’objectiu d’aquesta 2ª trobada és el de fomentar la música de pols i pua, des de la Federació de Folklore de la C. Valenciana, on obligatoriament el tema és la música valenciana o autors valencians.

Cercavila organitzada per la Rondalla i Balls Tradicionals El Comtat pels carrers d’Agres, dins de la “XVII Campanya de Concerts d’Intercanvis Musicals de la F.S.M.C.V.” – (Agres), 15-08-2020.

La Rondalla i Balls Tradicionals el Comtat oferim el dissabte dia 15 d’agost a les 20’00 h des de la Plaça de l’Assut una cercavila per diferents carrers i places del nucli antic del poble d’Agres, i a més farem paredes pels llocs més importants com ara la plaça l’Església i altres punts on oferirem alguns balls de les nostres comarques amb la col·laboració del grup de Danses d’Agres que ens acompanyarà també en tot el recorregut de la cercavila, per acabar tornarem al punt d’eixida (La Plaça de l’Assut) on farem uns balls per finalitzar l’acte.
Tenint en compte la situació excepcional de l’exercici 2020 marcada per la crisi sanitària de la COVID-19, la campanya d’Intercanvis ha estat adaptada perquè les entitats sol·licitants puguen participar en la convocatòria respectant la normativa del que s’ha anomenat la “nova normalitat”.

La Rondalla El Comtat d’Agres organitza una actuació de balls de rogle col•lectius participatius a Agres el 08-10-2019.

Agres celebra la festivitat valenciana del 9 d’octubre, i la Rondalla i Balls Tradicionals El Comtat, farem la presentació per primera vegada en Agres el nostre poble, i ho farem de la manera que millor sabem, tocant i cantant, és per això que per a eixe dia en preparem una de “Balls de Rogle Col•lectius Participatius”. En este espectacle-sarau participen grans i menuts, on es ballen balls de rogle participatius, que els nostres monitors expliquen al públic, i van ballant-se ràpidament, al mateix temps que s’aprenen, van intercalats amb balls de parella com ara, pasdobles, vals, masurca, i que també els nostres monitors van ensenyant i indicant a la gent com ballar.
Us esperem a totes i tots, el dimarts dia 8 d’octubre a les 21’30 h, primer tindrem sopar de pa i porta, on l’ajuntament posarà la picadeta i la sangria, i en acabar ball i festeta per a tots de la mà de La Rondalla i Balls Tradicionals El Comtat del poble d’Agres.
Esta festa que es celebrarà el 8 i 9 d’octubre, compta amb la col•laboració i participació d’altres associacions culturals d’Agres, com ara, Rondalla la Teixera, Colla l’Enxancamallà, Grup de Danses d’Agres, Esir.
Vingueu a participar que de segur ho passareu d’allò més bé !!!